Podatkomat | ul. Stargardzka 2-2A | 54-156 Wrocław | tel. +48 71 707 02 77

Ile kosztuje prowadzenie kpir przez biuro rachunkowe?

Większość przedsiębiorców prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą lub będących wspólnikami spółek cywilnych, jawnych i partnerskich wybiera prowadzenie ewidencji księgowej w formie podatkowej księgi przychodów i rozchodów.

Czy można prowadzić pkpir samodzielnie?

Jest to stosunkowo prosta forma ewidencji, lecz sama kwalifikacja dowodów księgowych pod względem podatkowym prosta już nie jest. Podatnik ma do wyboru samodzielne prowadzenie ewidencji i wyliczanie kwot podatków i zaliczek na podatki lub zlecenie tych czynności fachowcom z biura rachunkowego

Pierwsze rozwiązanie w praktyce oznacza poświęcenie własnego czasu, zaakceptowanie ryzyka popełnienia błędu, nieustanne podążanie za zmianami w przepisach podatkowych. W przypadku większości przedsiębiorców jest to ponad ich możliwości i chęci.

Naturalnym rozwiązaniem jest więc skorzystanie z usług biura rachunkowego. Pojawia się w tym miejscu zasadne pytanie o to, jakimi kryteriami przedsiębiorca powinien się kierować przy wyborze oferty usług księgowych.

Jakie przyjąć kryteria wyboru biura rachunkowego?

Cena jest na pewno bardzo istotnym, ale nie jedynym kryterium, które należy wziąć pod uwagę. Istotne jest z jednej strony doświadczenie i wiedza, posiadanie polisy OC i zdobyte certyfikaty oraz z drugiej strony łatwość w komunikacji z pracownikami biura, możliwość współpracy zdalnej i dostęp do dodatkowych rozwiązań (np. możliwość fakturowania) czy bezpieczeństwo danych. Po sprawdzeniu spełnienia wymagań merytorycznych, związanych z bezpieczeństwem danych i wygodą współpracy można sięgnąć do kryterium cenowe.

W internetowym biurze rachunkowym, zapewniającym indywidualnego opiekuna każdemu klientowi, pakiet dodatkowych funkcjonalności dostępnych po zalogowaniu, przechowywanie danych w bezpiecznej „chmurze” i oczywiście kompetencje poparte doświadczeniem ceny nie muszą być wysokie.

Ile kosztuje prowadzenie prowadzenie pkpir w Interaktywnym biurze rachunkowym podatkomat.pl?

Ceny za prowadzenie podatkowej książki przychodów i rozchodów zaczynają się już od 150 zł netto. W Planie Zielonym, bo o nim tutaj mowa, przedsiębiorca otrzymuje w cenie opłaty miesięcznej:

  1. dostęp do aplikacji zapewniającej bezproblemową komunikację z biurem rachunkowym,
  2. repozytorium dokumentów księgowych,
  3. możliwość wystawiania faktur,
  4. monitorowania spływu należności oraz zapłaty zobowiązań,
  5. wystawiania elektronicznych poleceń przelewu,
  6. otrzymywanie informacji i przypomnień o podatkach do zapłaty,
  7. dedykowany opiekun klienta na bieżąco wyjaśnia ewentualne wątpliwości,
  8. dane są dostępne 24/7.
  9. Plan obejmuje księgowanie do 10 dokumentów w miesiącu, lecz przekroczenie tego limitu nie jest żadnym problemem, gdyż zaksięgowanie każdego dokumentu ponad limit to koszt jedynie 6zł netto.

Dla przedsiębiorców prowadzących działalność w nieco większym zakresie dostępny jest Plan Srebrny, a jeżeli i on okaże się niewystarczający, Interaktywne biuro rachunkowe podatkomat.pl przygotuje indywidualną ofertę odpowiadającą potrzebom klienta.