Podatkomat | ul. Stargardzka 2-2A | 54-156 Wrocław | tel. +48 71 707 02 77

Kiedy smartwatcha można wrzucić w koszty?

Czy smartwatch może stanowić koszty uzyskania przychodu? Od razu odpowiemy na to pytanie – tak! Warunkiem jest oczywiście to, czy urządzenie ma istotny wpływ na uzyskiwania przychodów przed przedsiębiorcę. Jednym z takich przypadków może być konieczność bycia w stałym kontakcie z klientem.

Dla zakwalifikowania wydatku w poczet kosztów uzyskania przychodu kluczowe znaczenie ma związek z osiąganym przychodem. Podatnik argumentował, iż z uwagi na poziom hałasu panujący w zakładzie nie jest w stanie usłyszeć dzwonka telefonu, a smartwatch ma służyć monitorowaniu przychodzących połączeń. Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy uznał, że skoro w prowadzonej przez podatnika działalności kluczowe znaczenie ma kontakt z klientem, wydatek taki może stanowić KUP.